Effektiv slankekur der virker

For nogen år siden døjede jeg med vægt problemer. Jeg var overvægtig og blev meget hurtigt træt, efter kort tids motion. Jeg kunne ikke tage mig sammen til at tabe mig. Først da jeg kom på en ordenlig effektiv slankekur begyndte det at gå stærk.

Der findes ingen effektive slankekurer! For ingen slankekurer er gode medmindre viljestyrken er der, for den person der vil igennem den effektive slankekur. Det er vigtigt, at du har noget vilje, og du virkelig vil tabe dig!


Den effektive slankekur

Der findes en masse slankekurer på nettet, som fortæller hvor effektive de er. Der var ingen af dem, som hjalp mig, og derfor prøvede jeg mit eget lille eksperiment. Jeg ville gøre min slankekur "rar" for mig selv. Det vil sige, at jeg ikke ville tage en kold tyrker og undlade at spise den fede mad. I stedet valgte jeg at skære lidt fra, dag for dag.
Jeg spiste stadig slik og usundt, men det blev i færre og færre mængder. Det blev i stedet skiftet ud med frugt og grøntsager. Det var noget som var særligt effektivt for min slankekur.

Desuden begyndte jeg at løbe. I stedet for at starte med at løbe en maraton, valgte jeg at starte i det små. Det startede med 3 minutters løb efterfulgt af 1 minuts gå. Sådan løb og gik jeg så nogen kilometer. Det blev så ugentligt øget, så jeg løb 4 minutter og gik 1 minut.

Motion slankekur

Jeg kunne begynde at løbe længere og længere uden at blive forpustet. Da jeg nåede til løb 7 minutter og gå 1 minut, skiftede jeg over til kun løb. Det blev ikke til så lange ture, men jeg havde en bedre kondition end nogensinde før. Desuden kunne jeg mærke at min slankekur begyndte at blive effektiv. Jeg tabte mig mere og mere.
Jeg sørgede for at drikke en masse vand, da det er vigtigt at beholde væskebalancen i kroppen. Det er vigtigt at drikke en masse vand, når man dyrker motion og er igang med sin slankekur.

I min effektive slanekur løb jeg ikke hver dag. Jeg startede med 2 gange i ugen. Sidenhen blev det til 3 gange i ugen, og det holder jeg mig stadig til. Det er vigtigt at man ikke løber 2 dage i træk, da det nedbryder musklerne i benene, som ikke når at restiturere. Så løb 2-3 gange i ugen er helt fint og tilpas.

I min effektive slankekur, valgte jeg som sagt at løbe. Jeg startede med at tvinge mig ud, for at få rørt benene. Sidenhen blev det til en vane og nu kan man nærmest kalde det en hobby.

Krav til at holde en effektiv slank

Hvis du gerne vil kunne komme igennem sådan en slankekur, kræver det noget af dig. Du må ikke forvente at programmet kan klare det hele for dig. For det er op til dig, om du virkelig vil det her! Hvis du gerne vil tabe dig, skal du først og fremmest gide det! Enhver effektiv slankekur skal indeholde noget viljestyrke fra personen bag, eller virker den ikke!
Når først du har vænnet dig til din slankekur, vil du hurtigt finde ud af, at det egentlig ikke længere er en slankekur. Det er nærmere en vane - eller livsstil om du vil.